Chcete být k nalezení na webu? Rádi vám pomůžeme. Měřte výkon svého webu pomocí služby Google Search Console a objevte další zdroje pro webmastery.
Získejte pro svůj web podporu. Pokud vám na webu něco nefunguje, rychlou pomoc naleznete v našem seznamu nejčastějších problémů, dokumentaci a testovacích nástrojích.
Naučte se vytvářet skvělé weby. Chcete vytvořit web, který bude skvělý pro uživatele a bude dobře viditelný ve výsledcích vyhledávání? Vyzkoušejte naše kurzy a příručky k vytváření kvalitních webů optimalizovaných pro vyhledávání.
Pomozte Googlu najít vaše stránky:
Zajistěte, aby na každou stránku vašeho webu bylo možné přejít pomocí odkazu na jiné vyhledatelné stránky. Zdrojový odkaz by měl obsahovat buď text, nebo (v případě obrázků) atribut alt relevantní pro cílovou stránku. Lze procházet odkazy tvořené značkou <a> s atributem href.
Poskytněte soubor Sitemap s odkazy na důležité stránky svého webu. Také poskytněte stránku se seznamem čitelných odkazů na dané stránky (někdy se nazývá „index webu“ nebo „mapa webu“).
Nepřekračujte rozumný počet odkazů na stránce (maximálně několik tisíc).
Zkontrolujte, zda váš webový server správně podporuje záhlaví protokolu HTTP If-Modified-Since. Toto záhlaví webovému serveru dává pokyn, aby Googlu sdělil, zda od posledního procházení webu došlo ke změně jeho obsahu. Podpora této funkce snižuje využití rychlosti připojení a režijní náklady.
Pomocí souboru robots.txt na svém webovém serveru zabraňte procházení nekonečných prostorů, jako jsou stránky s výsledky vyhledávání. Svůj soubor robots.txt udržujte aktuální. Přečtěte si, jak spravovat procházení pomocí souboru robots.txt. Otestujte pokrytí a syntaxi souboru robots.txt pomocí nástroje na testování souborů robots.txt.
Usnadněte Googlu pochopení vašich stránek:
Vytvořte užitečný a informačně bohatý web a stránky, které jasně a přesně popíší váš obsah.
Uvažujte nad tím, která slova by uživatelé zadali, kdyby chtěli vaše stránky najít, a používejte je.
Vaše značky <title> a atributy alt by měly být popisné, konkrétní a výstižné.
Navrhněte svůj web tak, aby měl jasnou konceptuální hierarchii stránek.
Dodržujte naše doporučené postupy pro obrázky, video a strukturovaná data.
Pokud používáte systém správy obsahu (například Wix nebo WordPress), ujistěte se, zda vytváří stránky a odkazy, které vyhledávače dokážou procházet.
Aby Google mohl obsahu vašeho webu plně porozumět, umožněte procházení všech podkladů webu, které mají výrazný vliv na vykreslení stránek (například soubory CSS a JavaScript, které mají vliv na porozumění stránkám). Indexovací systém Google webové stránky vykresluje tak, jak by je viděl uživatel, včetně obrázků, stylů CSS a souborů JavaScript. Chcete-li se podívat, které podklady stránek Googlebot procházet nemůže, použijte nástroj Kontrola adresy URL. K ladění direktiv v souboru robots.txt použijte Nástroj na testování souborů robots.txt.
Umožněte prohledávačům procházet váš web bez ID relací a bez parametrů adres URL, které by sledovaly jejich cestu webem. Tyto techniky jsou užitečné ke sledování chování jednotlivých uživatelů, ale roboti k webu přistupují úplně jinak. Použití těchto technik může vést k neúplnému indexování webu, protože roboti nemusí být schopni vyloučit adresy URL, které vypadají jinak, ale ve skutečnosti odkazují na stejnou stránku.
Zajistěte, aby byl důležitý obsah vašeho webu viditelný ve výchozím zobrazení. Google je schopen procházet i obsah HTML skrytý uvnitř navigačních prvků, jako jsou karty nebo rozbalovací sekce. Takový obsah však považujeme za hůře přístupný uživatelům a věříme, že by nejdůležitější informace měly být uživatelům viditelné ve výchozím zobrazení stránky.
Proveďte přiměřená opatření, abyste zajistili, že odkazy z reklam na vašich stránkách nebudou ovlivňovat hodnocení ve vyhledávačích. Například prohledávačům zabraňte v následování odkazů z reklam pomocí souboru robots.txt nebo atributů rel="nofollow" či rel="sponsored".
Usnadněte návštěvníkům používání vašich stránek:
K zobrazení důležitých názvů, obsahu nebo odkazů zkuste místo obrázků použít text. Pokud musíte pro textový obsah použít obrázky, pomocí atributu alt uveďte několik slov popisného textu.
Zajistěte, aby všechny odkazy směřovaly na aktivní webové stránky. Použijte platný kód HTML.
Optimalizujte doby načítání stránek. Rychlé weby jsou pro uživatele příjemnější a zvyšují kvalitu celého internetu (především pro uživatele s pomalým internetovým připojením). Google doporučuje otestovat výkon stránek pomocí nástrojů, jako jsou PageSpeed Insights a Webpagetest.org.
Navrhněte svůj web pro všechny typy a velikosti zařízení, včetně počítačů, tabletů a chytrých telefonů. Pomocí nástroje na testování použitelnosti v mobilech otestujte, jak dobře vaše stránky fungují na mobilních zařízeních. Získáte také tipy, co je třeba opravit.
Zkontrolujte, zda se váš web zobrazuje správně v různých prohlížečích.
Pokud je to možné, zabezpečte připojení ke svému webu protokolem HTTPS. Šifrování interakcí mezi uživatelem a vaším webem je doporučený postup komunikace na internetu.
Zajistěte, aby vaše stránky mohli používat i čtenáři se zrakovým postižením (například otestujte, zda jsou použitelné se čtečkou obrazovky).
Komentáře
Okomentovat